تاثير تشويق در جذب دانش‏آموز به موضوعات ميراث فرهنگي

«ياسين کريمي» که از سال 87 تاکنون به عنوان هميار ميراث فرهنگي از موزه‏ها و اماکن‏ تاريخي کشور بازديد کرده است در اين رابطه به ميراث آريا(chtn) اظهار داشت: سال 87 با بازديد از منطقه تاريخي و گردشگري تخت‏جمشيد در استان فارس، به عنوان هميار ميراث فرهنگي انتخاب شدم و تاکنون از موزه‏هاي شهرهاي کاشان، شيراز، بوشهر، اصفهان، يزد و تهران بازديد کرده‏ام.

اين نوجوان 13 ساله در ادامه گفت: از 4 سال پيش تاکنون به جمع‏آوري اطلاعات در رابطه با شعرا و اماکن‏ تاريخي ايران و جهان اقدام کرده‌ام و با بازديد از موزه‏هاي کشور به مطالعه بيشتر در رابطه با زندگي‌نامه و اشعار شعرا، تاريخچه سکه و پول در ايران و جهان، تاريخچه اسلحه و ميراث فرهنگي ايران از جمله سفال‏هاي جيرفت، شهر سوخته، تپه حصار دامغان و .... علاقه‌مند شدم.

ياسين کريمي افزود: همچنين به منظور آشنايي با ميراث جهاني اطلاعاتي از اهرام مصر، ديوار بزرگ چين، مقبره آکروپليس، قصر تاج محل را جمع‌آوري کرده و به يک مجموعه مجلد تبديل کردم.

اين دانش‌آموز نوجوان تصريح کرد: همچنين مجموعه‏ عکس‏هايي که در بازديد از اماکن‏ تاريخي کشور گرفته بودم، در يک لوح فشرده قرار دادم تا به همراه اطلاعات مکتوب، تصاوير مرتبط با آن‌ها را داشته باشم.

وي با اشاره به برخي از موضوعاتي که در رابطه با تاريخچه محوطه‏هاي تاريخي در کتب مدارس آورده شده است، ادامه داد: اغلب دروس مدارس براي دانش‏آموزان به صورت مختصر و ساده نوشته شده‏اند، ولي بازديد مستقيم از اين محوطه‏ها اطلاعات کاملي در اختيار آن‌ها قرار مي‏دهد و موجب تفهيم بهتر درس مي‏شود.

کريمي تصريح کرد: اميدوارم در آينده بتوانم اطلاعات بيشتري در رابطه با ميراث فرهنگي ايران و جهان به دست آورم و جمع‏آوري و مجلد کردن آن‌ها را ادامه دهم.
ص/120

انتهای پیام/

کد خبر 1391031743